Pasca



Seminee StilArt

Reprezint Transilvania in recensamantul Bloggerilor







ShoutMix chat widget





Want this widget?







Premii de la Bucatarul maniac

Premii de la Amy

Gnocchi cu piept de pui

Pappardelle cu sos ragu

Primul meu premiu

Friptura de porc

Bezele cu crema de ciocolata

Tochitura

Cuib de viespi

Papanasi cu ciocolata







<$Bun venit pe blogul meu!!!$>
Tort de ciocolata
Tort de ciocolata


Desi prajiturile si torturile nu sunt punctul meu forte,astazi m-am straduit sa fac un tortulet ciocolatos pe care il dedic mamei mele de ziua ei.La multi ani mami !!



Ingrediente :

Foi :
-5 galbenusuri,6 albusuri
-150 gr. zahar
-1/2 lingurita de suc de lamaie
-2 linguri de apa fierbinte
-5 linguri faina
-2 lingui cacao
-1 praf de copt

Crema :
-225 gr ciocolata
-3 pahar smantana dulce sau frisca lichida
-2-3 pliculete intaritor frisca

Sirop :
-4 linguri apa
-2 linguri zahar
-2 linguri lichior de ciocolata

Glazura :
-200 gr ciocolata
-150 ml smantana lichida sau frisca lichida
-50 gr unt

Preparare :

Este bine sa incepeti sa pregatiti crema inaintea foilor pentru a o lasa la rece mai mult timp :Incalziti frisca, fara sa o fierbeti apoi turnati peste ciocolata rasa sau rupta bucatele si amestecati bine pana se topeste ciocolata.




. ..o puneti la rece timp de 1 ora (timp in care faceti foile) apoi o bateti bine ,bine cu mixeru si la sfarsit adaugati intaritorul de frisca.



Foile :
Mai intai incalzim cuptorul la 180 C. Bateti galbenusurile cu 100 gr. zahar si sucul de lamaie,pana se albesc...



....adaugati cacaoa dizolvata in apa fierbinte ,mixand continuu.




Amestecati faina cu praful de copt si cerneti peste galbenusuri amestecand usor de sus in jos ,incorporati bine faina.



Bateti albusurile cu restu de zahar si adaugatile in 3 reprize peste galbenusuri,amestecand incet.


Compozitia rezultata arata cam asa:


Desenati pe hartie de copt 2 cercuri de diametru de 20 cm (eu am folosit fundul unei tavi detasabile si am decupat hartia de copt dupa forma acesteia),ungeti foile de copt cu unt si puneti cate 3-4 linguri de aluat,intindeti bine cu lingura apoi dati la cuptor pentru 5 min.Procedati asa pana cand se termina compozitia(aproximativ 8 foi).



Eu am folosit pentru fiecare foaie cate un cerc de hartie pe care l-am pus intre foi ca acestea sa nu se lipeasca.Foile sunt subtiri si foarte moi si desi pare migalos procedeu sunt foarte usor de pregatit.

poza cu foile scoase din cuptor:


Pregatiti Siropul :
Apa cu zaharul se fierb, apoi se adauga lichiorul si se lasa la racit.

Asamblare tort :
Asezati prima foaie pe un platou,insiropati cu ajutorul unei pensule..
Ungeti foaia cu crema(3-4 linguri pentru fiecare foaie).


Pe unul din straturi eu am pus cirese glasate insa la fel de bine puteti pune visine daca doriti.



Se aseaza in continuare la fel foile si crema apoi imbracati marginile tortului cu crema si dati la rece timp in care faceti glazura :




Glazura:

Puneti smantana intr-o oala incapatoare o aduceti la punctul de fierbere dupa care o luati de pe foc si adaugati ciocolata bucatele si untul,amestecati pana se dizolva ciocolata.

Eu am procedata asa pentru decor:
(scuze pentru pozele neclare ce urmeaza insa aparatul meu a luat-o razna)
Am invelit marginile tortului(tortul lam asezat deasupra tavitei de cuptor pe gratar) cu glazura de ciocolata.


....apoi am colectat glazura din tava si impreuna cu cea ramasa am turnat incet glazura din centru tortului lasand-o in voie sa curga pe margini ;nu am mai atins-o cu nici un fel de ustensila....



am topit putina ciocolata alba si am stropit tortul apoi l-am dat la rece peste noapte .



Dimineata am curatat platoul de surplusul de ciocolata si l-am ornat cu 1 cireasa glazata si 2 betisoare de ciocolata.

Aici puteti zari o poza cu tortuletul si o feliuta langa,din pacate aparatul o luase razna rau iar astea sunt singurele poze pe care am reusit sa le fac.


(Tortuletul este foarte bun:foile sunt super moi iar crema de ciocolata nu este deloc gretoasa.)
LA MULTI ANI Mamicuta!!!!!! te iubim mult mult mult!!

Etichete: ,

7 Comments:

arata superb!!!felicitari!

2 aprilie 2009 la 23:12  

Hallo Christina,

feine Torte.Du ai fäcut Blaturile cu mult efort , da asa ti-a iesit ceva absolut professional de la Gust.Kompliment.
Salutäri Jacktel

3 aprilie 2009 la 01:37  

ANA,ma bucur tare mult ca iti place tortuletul.Este printre primele torturi facute fara asistenta si indrumare :)) deci mai am inca multe de invatat.Merita incercata reteta!

3 aprilie 2009 la 06:38  

Jacktels kochbuch, iti multumesc tare mult ca ai trecut in vizita pe blog si ma bucur foarte tare ca ti-a placut tortuletul meu!pupici si te mai astept pe la mine pe blog!

3 aprilie 2009 la 06:40  

Verry nice cake,a lot of work congratulations!

5 iunie 2009 la 07:23  

f frumos tortul intr-adevar dar cum zicea si cineva " a lot of work" ..cand ai timp sa faci toate astea??? eu cu jobul meu slabe sanse sa pot face asta..serios! tu lucrezi?

29 septembrie 2009 la 05:45  

Anonim,
Lucrez insa norocul meu (daca il pot numi noroc) e ca lucrez noaptea ceea ce imi lasa ziua libera.. si imi fac de capin bucatarie =))

30 ianuarie 2010 la 11:42  

Trimiteți un comentariu

<< Home


Free Counter