Pasca



Seminee StilArt

Reprezint Transilvania in recensamantul Bloggerilor







ShoutMix chat widget





Want this widget?







Salata Boeuf

Masa de Paste 2009

Paste fericit!!

Bulete de cascaval

Leapsa:"Ce-as fi daca as fi.."

Baclava

Premii de la Daniela si Ala

Prajitura cu capsuni si pere

Creamy pasta

Tort de ciocolata







<$Bun venit pe blogul meu!!!$>
Coronita cu nuca si mac

Coronita cu nuca si mac

Reteta asta am vazut-o la, Laura L. pe blog si mi-a placut foarte tare ca si aspect asa ca am decis sa fac si eu coronita cu mac cu mici modificari.Reteta e asa :


Ingrediente :

Aluat :
-500 gr. faina plus aproximativ 50 in cazul in care aluatul este prea moale
-180 ml. lapte
-100 gr.zahar
-3 galbenusuri
-1 ou intreg
-100 grame de unt topit
-1 parf de sare
-5 grame de drojdie dezhidratata sau 20 gr de drojdie proaspata
-coaja de lamaie sau portocala,esenta de vanilie(rom in functie de gusturile fiecaruia)

Umplutura 1 :
-180 grame mac
-150 grame zahar
-2 plicuri zahar vanilat
-6 linguri de lapte

Umplutura 2 :
-150 grame nuca
-1 albus
-3-4 linguri zahar
-1 plic zahar vanilat
Glazura :
-3 linguri de zahar pudra
-2 linguri zeama de lamaie

Preparare :

Dizolvati drojdia cu o lingurita de zahar in putin lapte caldut,amestecati apoi impreuna cu faina si restul ingredientelor si framantati bine aluatul ( trebuie sa fie elastic) pentru aproximativ 15 min .(cantitatea de faina depinde mult de marimea oualor si de calitatea fainii)

Dupa ce l-ati framantat bine acoperiti vasul cu folie si lasati aluatul la caldurica sa dospeasca pentru aproximativ 1 ora si jumatate.
Intre timp pregatiti umplutura : intr-o cratita fierbeti putin macul cu zaharul si laptele pana amestecul are consistenta unei creme...

..lasati la racit si va apucati de pregatit umplutura nr. 2 :
Bateti albusul bine cu zaharul si vanilia...


adaugati nuca macinata ,amestecati bine din nou si, gata.


Intre timp mie mi-a crescut aluatul tare frumos asa ca m-am apucat de asamblat. :P
Ok ,aluatul rezultat il impartiti in doua parti inegale :D una din ele trebuie sa fie putintel mai micuta ca si cealalta.Intindeti partea mai micuta in forma dreptunghiulara iar peste puneti compozitia de nuca..


....,apoi rulati.



Intindeti si cea de-a 2-a bucata de aluat mai mare si puneti macul peste...



Ruloul cu crema de nuca il asezati peste foia cu crema de mac si le rulati impreuna.



Formati o coronita ,rasucind ruloul si presand usor capetele suprapuse si asezati intr-o forma rotunda(tavita mea are diametrul de 28).Taiati in zig-zag suprafata coronitei(doar primul strat) cu un cutit si mai lasati sa creasca in tava pentru 30 de min apoi ungeti coronita cu ou batut.




Dati la cuptor(preincalzit) la 190 de grade iar dupa 15 minute reduceti temperatura la 180 si mai lasati asa la cuptor pentru inca aproximativ 35-40 de minute.La sfarsit verificati cu o scobitoare iar daca scobitoare iese curata inseamna ca cozonacul e gata numai bun de papat :D( fierbinte cu o canita de lapte :P yuuumm,yummmm)
Asa arata dupa ce a fost scoasa din cuptor.



Eu am renuntat la glazura fiindca era tare frumoasa asa simpla si nu am vrut sa fac vreo boacana sa ii stric aspectul insa pentru cei care doresc glazura deasupra ,amestecati zaharul cu zeama de lamaie si apoi stropiti coronita cu amestecul rezultat.
Si aici a-2-a zi pe masa de Paste impopotonata de sarbatoare :)



si o poza cu sectiunea:








Etichete: ,

6 Comments:

Vreau si eu o feliuta... nuca am, dar imi lipseste macul...
Arata foarte bine si cred ca e si foarte gustoasa coronita ta...

26 aprilie 2009 la 06:33  

Daniela cu cea mai mare placere te servesc cu o feliuta!chiar si doua chiar si toata coronita :D!
ma bucur foooarte tare ca iti place!

28 aprilie 2009 la 09:52  

foarte frumoasa ti-a iesit!felicitari!

28 aprilie 2009 la 23:02  

multumesc Alison!pup

30 aprilie 2009 la 16:11  

Foarte frumoasa coronita, a cresut frumos, felicitari.

9 iunie 2009 la 04:25  

Vicky,
multumesc ::*

9 iunie 2009 la 06:53  

Trimiteți un comentariu

<< Home


Free Counter